Ciekawe miejsca

Tropical Island – Pomysł na rodzinny weekend pełen atrakcji z małymi dziećmi 2 i 4 latkiem

• Zakładki: 84 • Komentarz: 4

Tropical Island – czy warto pojechać – moja opinia

Ponieważ nigdzie nie wyjechaliśmy na Święta ani na Sylwestra postanowiłam zorganizować dla mojej rodziny chwilę odpoczynku i relaksu. W środku zimy, na początku stycznia zarezerwowałam więc 3 dniowy, weekendowy urlop ( 12-14 stycznia) w Tropical Island pod Berlinem.

Tropical Island to kompleks basenów znajdujących się pod wielką kopułą. Jest to ogromny park rozrywki z masą atrakcji dla dzieci i dorosłych.

Park rozrywki Tropical Island pod Berlinem Atrakcje w tropical Island mapka

Rezerwacji dokonałam przez portal booking.com – nie było już zbyt wielu opcji noclegu więc wybrałam najtańszą opcję dla 4 osobowej rodziny przyczepę mieszkalną  (mobile homes) poza obiektem na campingu w Tropical Islands Allee Krausnick, Niemcy. Noclegi jak najbardziej są możliwe także w samym obiekcie. Można wynająć pokoje lub spać pod namiotem. Z tego co dowiedziałam się od kuzynki latem w namiotach nie da się spać z powodu wysokiej temperatury.  Zaletą rezerwacji przez booking było to, że nie musiałam dokonywać płatności od razu a w razie odwołania przepadała mi połowa kwoty rezerwacji – w przypadku wyjazdu z dziećmi wszystko może się zdarzyć.

W pierwszej kolejności dojechaliśmy do kopuły. Jesteśmy  z Łodzi więc podróż zajęła nam 5h. Droga prosta, cały czas pędzi się autostradą – niestety w Polsce płatną,  w Niemczech autostrady są bezpłatne.  Weszliśmy wejściem dla osób z noclegami (mniejsza kolejka – a w naszym przypadku nie było żadnej ponieważ dojechaliśmy tam w piątek przed 16:00 a więc poza godzinami szczytu). W recepcji dokonaliśmy płatności 410 Euro za nocleg wraz z wejściem na basen i możliwością korzystania ze strefy Saun i SPA. Dostaliśmy także opaski na rękę oraz mapkę z dojazdem do campingu. Pani płynnie mówiła po angielsku tak więc nie było żadnych problemów z komunikacją.

Dzięki opaską na rękę nie było konieczności chodzenia wszędzie z portfelem i pilnowanie go. Za wszystko płaci się przykładając opaskę do czytnika, a rozliczyć wydatki można ostatniego dnia pobytu po wyjściu z basenu w recepcji.

Następnie udaliśmy się na camping – 5 min jazdy samochodem od kopuły. Ponownie należało najpierw zameldować się w recepcji gdzie otrzymaliśmy kluczyk do domku. Na teren campingu wjazd samochodem jest tylko możliwy przy rozpakowywaniu i pakowaniu bagaży. Dojście do domku zajmowało niecałe 2 min.

Nasz domek przeznaczony był dla 4 osób dorosłych i 2 dzieci więc pomieściliśmy się w niej bez problemu. Oczywiście było bardzo czysto i ciepło. Domek składał się z 3 pomieszczeń

• dwóch sypialni z podwójnymi łóżkami
  • 2 łazienki – jenda z prysznicem i
  • pokoju dziennego w którym znajduje się rozkładana kanapa i bardzo dobrze wyposażony aneks kuchenny (płyta, lodówka, mikrofalówka, czajnik, garnki, sztućce i naczynia, jest nawet i zmywarka)

noclegi w Tropical Island camping

Jeżeli zamierzacie gotować to warto we wszystkie produkty zaopatrzyć się w Polsce. Nie wiem czy zależy to od sezonu ale w recepcji na campingu, która także była sklepem i barem nie było zbyt wielu artykułów spożywczych – świeżego mięsa, owoców i warzyw nie widziałam. Było mleko, masło, napoje, słodycze, pieczywo. W barze serwowane były tylko śniadania.

Po szybkim rozpakowaniu bagażów z powrotem wróciliśmy do kopuły.

Domki codziennie są sprzątane ważne aby zostawić kluczyk w recepcji.

Atrakcje w Tropical Island

W Tropical Island nie można się nudzić. Znajdują się tu zarówno atrakcje dla dorosłych jak i najmłodszych dzieci.

Atrakcje dla dzieci w Tropical Island:

• Ogromny brodzik dla dzieci z zjeżdżalniami, prysznicami, fontannami. Nasze dzieci spędzały tam cały dzień biegając. My wtedy mogliśmy leżeć na leżakach i pić piwko i drinki.
  • Piaszczyste plaże z leżakami – niestety tak jak w Polsce należy być wcześniej i zarezerwować sobie leżak poprzez zostawienie ręcznika. O ile w piątek nie mieliśmy problemu z miejscem o tyle w sobotę były straszne tłumy i po 11 leżak było ciężko znaleźć.
  • Zjeżdżalnie – 4 największe znajdują się koło siebie. Minus jest taki, że do dwóch największych jest kolejka więc niestety trzeba uzbroić się w cierpliwość
  • Plac zabaw dla dzieci – sterowane statki, cymbergaj, tory przeszkód, zjeżdżalnie, wiszący most, tor z samochodami elektrycznymi, rowerki wodne w kształcie kaczuszek, którymi steruje się rączkami.

Atrakcje dla dorosłych

• Wszystkie wymienione wyżej oraz
  • Strefa Saun – w saunach trzeba się liczyć z nagością więc niekonieczne zabierajcie tam dzieci
  • Masaże
  • Solarium (gratis)
  • Bary – drinki niestandardowe każdy barman przygotowywał je inaczej.

Ile kosztował nas 3 dniowy, weekendowy pobyt w Tropical Island

W sumie wydaliśmy za 3 dni pobytu niecałe 3.000zł.

• nocleg w przyczepach mieszkalnych (mobile homes) – 410 Euro – 1783,46zł
  • dojazd – paliwo + autostrady, ok. 700zł
  • wyżywienie – wszystkie posiłki jedliśmy w barach i restauracjach. Nie żałowaliśmy sobie piwa i drinków. Do wyboru jest kilka kuchni z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.

Ile kosztuje Tropical Island w Berlinie cena

Jak oceniam wyjazd

Wszyscy nie możemy doczekać się kiedy znowu tam pojedziemy. Ciepło, czysto, wszystko działało. W obiekcie są też sklepy – jeżeli zapomnicie klapek, kostiumu, zabawek, foremek dla dzieci to na pewno na miejscu coś kupicie. Ceny rozsądne.

Obsługa bardzo sympatyczna, pomocna, życzliwa i uśmiechnięta. Dużo informacji w obiekcie jest także w języku polskim tak więc jeżeli nie mówisz w języku angielskim czy niemieckim to też sobie poradzisz.